eurotunnel_header

EUROTUNNEL vasúti alagút

Nagynyomású vízköddel oltó rendszer • Calais – Folkestone • 2009-2010

Nagynyomású korrózióálló csőrendszer • Franciaország - Anglia • 2011-2020

Megbízó: France-Manche SA

A múlt évszázad nagy teljesítménye volt az 51km hosszú La Manche vasúti alagút megépítése, a korszerű RO-LA rendszerével. A világon eddig páratlan projekt az alagutanként a partoktól 18-19 km-re két-két, közel 900 méter hosszúságú vasúti alagúti biztonsági szakasz vízködös védelmének kiépítését jelenti. Cégünknek az egyik legösszetettebb, legnagyobb tervezési előkészítést igénylő csőszerelési projektje volt. Az orbitális csőhegesztési eljárást ettől a projekttől kezdve általánosan alkalmazzuk. A projekt a nagynyomású korrózióálló csőrendszer, szelepcsoportok beépítését, a szivattyúházi-és vízellátó csőrendszer kiépítését tartalmazta.

A feladat a szerviz alagútban futó DN250 tüzívíz vezetékről megtáplálások kiépítése a francia és angol oldalon lévő, egymás melletti, két-két nagynyomású szivattyúházhoz, tervezéssel, gyártással szereléssel, kompletten. A projekt sajátossága a nagykapacitású, 50-55 bar üzemi nyomású tüzívíz gerincvezetékről leágazás, térfogatáram mérővel, nyomáscsökkentővel, nyomáshullám levezető szerelvénnyel, erős csőtartózással, ellenálló felületvédelemmel. A projekt sajátossága az alagút egyedülálló hosszúságából fakadóan a legmagasabb műszaki biztonság megvalósítása, a vízködoltó rendszer megbízható vízellátásának biztosítása.

eurotunnel_pic01